Köpvillkor

 

Köpvillkor

 
Priser
Alla våra priser är angivna i Svenska kronor exklusive moms.
 
 
Betalning

Faktura
Försäljning sker mot faktura, 30 dagar netto för företagare, efter godkänd kreditprövning.
Privatpersoner är välkomna att handla hos oss, men det är kortbetalning som gäller.
Eventuella anmärkningar på faktura skall göras inom 8 dagar. Vid 
försenad betalning debiteras dröjsmålsränta 24% per år samt expeditionsavgift för 
räntefaktura.

Vid ärende som hamnar hos inkasso debiteras kunden ytterligare 600:- exkl. moms.

Betalning med befriande verkan skall göras till vårt bankgiro. 158-2246


OBS! Vi accepterar EJ betalning via check eller avi.
 

 
Leveransvillkor
Fraktfritt vid order över 2.500kr exkl. moms (gäller order med en och samma leveransadress, med Postens Företagspaket 16:00 eller Postpaket, inom Sverige). Fraktavgift för order mellan 500 kr till 2.499 kr = 139kr. Eventuell restorder levereras alltid fraktfritt. Lägsta ordervärde 500 kr exkl. moms.
Vi debiterar ej, expeditionsavgift eller emballage (förutom pall). Eur-pall, kragar och engångspall debiteras till självkostnadspris.
 
Garanti
1 års garanti vid normal användning.
 
Vi vänder oss till:
Företag, enskilda näringsidkare samt privatpersoner i Sverige.
Handlar du som privatperson, tänk på att moms tillkommer på
samtliga priser, samt vi levererar endast varor till Er mantalsskrivna
adress. Vi säljer inte varor utanför Sverige.
 
Transportskador
Kontrollera vid mottagandet att kolliantalet stämmer överens med 
följesedeln & att emballaget är oskadat. Kvittera inte mottagandet förrän
eventuell felaktighet har noterats på fraktsedeln (fraktföretagets kvittensdel)
Om skadan upptäcktes först vid uppackningen (dolt av emballage) måste
anmälan ske till transportföretaget senast inom 7 dagar efter mottagandet.
Det är alltid du som kund som skall reklamera & framställa ersättningskrav.
Detta görs på transportföretagets närmaste kontor.
 
Reklamation
För att reklamationen skall vara gällande, måste ni kontakta oss via telefon 08-400 296 96 eller Reklamation/Retur. Efter kontakt med oss får ni ett ärendenummer som skall användas vid returen, detta nummer gör reklamationen smidigare genom att ni slipper beskriva felet fler gånger samt slipper bifoga följesedlar osv.
Köparen betalar returfrakten, vid godkänd reklamation returneras korrekt vara i retur, fraktfritt, av oss.
Av praktiska skäl accepterar vi ej bussgods.
 
 
Returer/byten

För att en retur/byte skall vara gällande måste ni kontakta oss via telefon 08-400 296 96 eller Reklamation/Retur. Efter kontakt med oss får ni ett ärendenummer som skall användas vid returen, detta nummer gör returförfarandet smidigare genom att ni slipper upprepa orsaken fler gånger samt slipper bifoga följesedlar osv. 
Övriga villkor för returer/byten
• Varan skall vara oanvänd och oskadad
• Varans originalemballage skall vara oskadat
• Emballaget får ej vara försett med märkning eller dylikt
• Frakt betalas alltid av avsändaren. Av praktiska skäl accepterar vi ej bussgods.
• Vid byten av kläder/skor står vi för frakten tillbaka till dig, av rätt storlekar. 

Returavgifter
•Vid varuretur inom 15 dagar från fakturadatum: Ingen returavgift(undantaget nedan, varor som ej tas i retur)
• Vid varuretur efter 15 dagar från fakturadatum: 20-90% returavdrag(undantag nedan, varor som ej tas i retur)

VAROR SOM INTE TAS I RETUR
• Varor som inte är normala lagervaror (beställningsvara)
• Varor köpta på Utförsäljning/REA
• Elektroniska reservdelar


VID VARURETUR EFTER FELEXPEDIERING AV FordonsSystem i Stockholm AB
Vid retur av felexpedierad vara står FordonsSystem i Stockholm AB givetvis för returfrakten om returen skickas med post/företagspaket.

Ring så skickar vi fraktsedel. Mottagarfrakt godkännes ej, inte heller bussgods.

Returer/reklamationer som skickas utan ärendenummer skrotas efter 3 månader

 
Äganderätt
Levererat gods förblir vår egendom tills dess full likvid erlagts.
Eftertryck av bild & text förbjudes

 

Powered by Opencart
Opencart theme designed by KulerThemes.com